創価大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

創価大学
ホームページ

佐野 真歩 (サノ マホ,SANO Maho)

基本情報 研究分野 教育 研究 学内活動 学外活動

 

書籍等出版物
No.タイトル URL, 担当区分, 出版社, 出版年月, 担当範囲, ISBN 
1
Key strategies for success on the TOEIC L&R test Level 500 , , 朝日出版社, 2019年01月, , 9784255156354 
2
Key strategies for success on the TOEIC L&R test Level 600 , , 朝日出版社, 2019年01月, , 9784255156354 
3
Key strategies for success on the TOEIC L&R test Level 400 , , 朝日出版社, 2019年01月, , 9784255156354 

 

論文
No.論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI 
1
大学必修英語の教員研修会におけるパラダイムシフト , 高等教育フォーラム, ,   , 2019年03月,  
2
Learner view on learner autonomy: What teachers can do , JALT Post-conference publication, ,   , 2017年06月,  
3
Understanding learner voices: Addressing the learner autonomy needs of Japanese EFL learners , Language Learning in Asia, 7( 2),  , 2016年12月,  
4
Teaching TOEIC communicatively , Journal of Saitama City Educators, 6( 1),  , 2016年11月,  
5
Name card notes as a tool to hear learner voices. , Journal of Saitama City Educators, 5( 3),  , 2015年09月,  
6
Writing center challenges: A case study , Proceedings of the JALT Learner Development 20th Anniversary Conference, 22( 2),  , 2015年05月,  
7
Critical thinking skills and teachers' questioning behavior in a Japanese university EFL context , Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism, 20( 1),  , 2014年10月,  

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地 
1
Adapting Materials to Encourage Students to Speak More, The 17th Annual CamTESOL Conference, 2021年02月, ,  
2
Designing Activities for Enhanced Learner Engagement in Low-resource EFL classroom, The 16th Annual CamTESOL Conference, 2020年02月, ,  
3
Turning a grammar lesson into a place for cooperative language learning, The 15th Annual CamTESOL Conference, 2019年02月, ,  
4
Designing a professional development workshop: Stepping out of the comfort zone, 27th MELTA international conference, 2018年08月, ,  
5
Designing an autonomy-enhancing TOEIC program that works, The 26th International Symposium and Book Fair on English Teaching (English Teachers’ Association-Republic of China), 2017年11月, ,  
6
Tips to increase learner engagement in speaking practice in University EFL classrooms, The 13th Annual CamTESOL Conference, 2017年02月, ,  
7
Creating an ESP course for baseball players and its struggles, The 37th Thailand TESOL International Conference, 2017年01月, ,  
8
Synthesis of Learning: A Group Project in a TOEIC Preparation Course, Yokohama JALT My Share, 2016年12月, ,  
9
Integrating a Self-access conversation program in a Beginner Level English Course, The JASAL 2016 Annual Conference, 2016年12月, ,  
10
Autonomy Needs of Higher and Lower Level Learners, The JALT2016 Annual Conference, 2016年11月, ,  
11
Enhancing Learner Autonomy: Teacher Beliefs and Learner Needs, The 25th International Symposium and Book Fair on English Teaching (English Teachers’ Association-Republic of China), 2016年11月, ,  
12
Designing a TEOIC Class in a communicative approach, The 14th Asia TEFL and 11th FEELTA International Conference, 2016年06月, ,  
13
Understanding learner voices: Addressing their learner autonomy needs, The 12th Annual CamTESOL Conference, 2016年02月, ,  
14
Analyzing the needs of EFL learners: Enhancing Learner Autonomy, The 36th Thailand TESOL International Conference, 2016年01月, ,  
15
Teaching TOEIC Communicatively, Yokohama JALT My Share, 2015年12月, ,  
16
リメディアル英語教育におけるICT活用事例, 第11回日本リメディアル教育学会全国大会, 2015年08月, ,  
17
Toward independent learning: Learner diaries in a Japanese University EFL context, The 11th Annual CamTESOL Conference, 2015年02月, ,  
18
Name card notes as a tool hear students’ voices, Yokohama JALT My Share, 2014年12月, ,  
19
Teachers’ questions and learners’ critical thinking skills in a Japanese university EFL context, The 10th Annual CamTESOL Conference, 2014年03月, ,  
20
Writing Center Challenges: A Case Study, The JALT Learner Development 20th Anniversary Conference, 2013年11月, ,