創価大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

創価大学
ホームページ

プレンティス マルコム (プレンティス マルコム,PRENTICE Malcolm)

基本情報 研究分野 教育 研究 学内活動 学外活動

 

MISC
No.MISCタイトル URL, 誌名, 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月(日) 
1
Name-cards as a tool to promote autonomy and improve classroom management , The Journal of Teachers Helping Teachers, 5( 1), 148- 157, 2017年 
2
Using reflective logs to track independent work , Accents Asia, 9( 2), 16- 30, 2017年 
3
Name-cards as a tool to promote autonomy and improve classroom management , The Journal of Teachers Helping Teachers, 5( 1), 148- 157, 2017年 
4
Using reflective logs to track independent work , Accents Asia, 9( 2), 16- 30, 2017年 
5
Item analysis for quizzes using Google Forms , Journal of Saitama City Educators, 5( 1), 26- 35, 2016年 
6
Item analysis for quizzes using Google Forms , Journal of Saitama City Educators, 5( 1), 26- 35, 2016年 
7
Improving feedback using Text Expansion software. , Journal of Saitama City Educators, 5( 3), 28- 33, 2015年 
8
Automatic monitoring of quick-types: a tool to visualise progress and detect cheating. , Accents Asia, 8( 1), 27- 31, 2015年 
9
Improving feedback using Text Expansion software. , Journal of Saitama City Educators, 5( 3), 28- 33, 2015年 
10
Automatic monitoring of quick-types: a tool to visualise progress and detect cheating. , Accents Asia, 8( 1), 27- 31, 2015年 
11
Introducing an open-source vocabulary analysis and text-grading tool. , Verb, 2( 2), 15- 15, 2013年 
12
Introducing an open-source vocabulary analysis and text-grading tool. , Verb, 2( 2), 15- 15, 2013年 
13
Introducing students to online news sources. , Saitama City Educators Journal, 3( 2), 18- 22, 2013年 
14
Introducing students to online news sources. , Saitama City Educators Journal, 3( 2), 18- 22, 2013年 
15
Python in the class - tools to help you teach fluency. , The 2011 Pan-SIG Conference Proceedings. K. Bradford-Watts, R. Chartrand, & E. Skier (Eds.), ,  194- 201, 2012年 
16
Python in the class - tools to help you teach fluency. , The 2011 Pan-SIG Conference Proceedings. K. Bradford-Watts, R. Chartrand, & E. Skier (Eds.), ,  194- 201, 2012年 
17
What can teachers learn from language learning? , Saitama City Educators Journal, 2( 1), 28- 32, 2012年 
18
A method for extracting formulaic sequences from a student corpus , Studies in Language, 34,  35- 52, 2012年 
19
A method for extracting formulaic sequences from a student corpus , Studies in Language, 34,  35- 52, 2012年 
20
A method for extracting word lists from the 361-billion token Google Books corpus. , Journal of Bunkyo Gakuin University Department of Foreign Languages, 11,  167- 177, 2012年 
21
A method for extracting word lists from the 361-billion token Google Books corpus. , Journal of Bunkyo Gakuin University Department of Foreign Languages, 11,  167- 177, 2012年 
22
What can teachers learn from language learning? , Saitama City Educators Journal, 2( 1), 28- 32, 2012年 
23
Teacher development through personal language learning. , Studies in Language, 33,  21- 44, 2011年 
24
Teacher development through personal language learning. , Studies in Language, 33,  21- 44, 2011年 

 

その他
No.タイトル, 内容, 年月 
1
RSA/Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults, ,  1998年 - 現在 

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地 
1
Teaching and Developing Fluency., 0th Pan-SIG conference 2011 “Discovering Paths to Fluency”, Shinshu University, Matsumoto., 2011年05月, ,  
2
MALL testing in the paperless classroom., JALT CALL Conference, Kyoto., 2010年, ,  
3
Teacher development through reflection on personal language learning., ETJ Expo, Tokyo., 2009年, ,