論文 |
No. | 論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI
|
1 |
|
2 | SDGsと英語教育-ゼミナールの取り組み , 創価女子短期大学紀要, ( 54), 55- 66, 2023年02月,
|
3 | Japanese students’ development of self-regulated learning during the transition to college , テンプル大学, , , 2018年05月,
|
4 | 英語学習相談室におけるリピーターに関する事例研究 , The Journal of Learner-Centered Higher Education, ( 3), 159- 168, 2014年07月,
|
5 | 英語基礎力と自律学習習慣を身につける音読の取り組みについて「英語基礎力特訓プログラム」実践報告 , 創価女子短期大学紀要, ( 45), 53- 65, 2014年02月,
|
6 | 語学ポートフォリオを活用した英語学習支援の取組報告 , The Journal of Learner-Centered Higher Education, ( 1), 153- 163, 2012年05月,
|
7 | The influence of learning beliefs in peer-advising: Promoting independent language learning , Studies in Self-Access Learning Journal, 2( 1), 93- 107, 2012年03月,
|
8 | Effect of task-based activities on question formation , Temple University Japan Working Papers in Applied Linguistics, 23, 67- 74, 2010年12月,
|
講演・口頭発表等 |
No. | 講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地
|
1 | 読解力向上をめざした日本語文章表現科目と英語科目の連携(学生の意識変化の調査を中心に), 日本リメディアル教育学会第19回全国大会, 2024年09月04日, ,
|
2 | Exploring Student Needs in the Collaboration between Japanese Education (L1) and English Language Teaching (L2) at a Two-Year College in Japan, The 1st International Joint Conference for Student Success, 2024年03月05日, Co-hosted by The University of Hawai’i at Mānoa Academic Resource Center, Peer Mentor Ohana-Registered Independent Organization, The CRLA Japan Chapter, And The Japan Association for Developmental Education, University of Hawai’i Mānoa Campus
|
3 | 初年次⽣の英語学習における⾃⼰調整学習スキルの変遷について, ⽇本リメディアル教育学会第18回全国⼤会, 2023年08月23日, ,
|
4 | Development of self-regulated learning skills: From a case study of first-year college students, Nagano JALT Event, 2020年11月, ,
|
5 | Advising in language learning and self-regulated learning skill development: A case study of first-year students in Japan, American Association for Applied Linguistics 2018 Conference, 2018年03月, ,
|
6 | 初年次における自己調整学習習慣の確立プロセスに関するケーススタディ, 日本メディア英語学会東日本地区第93回研究例会, 2015年12月, ,
|
7 | Developing and validating a teacher practices survey, JALT Conference 2015, 2015年11月, ,
|
8 | Fostering global citizenship through language learning advising, Conference on Global Higher Education, 2014年05月, ,
|
9 | 基礎力を鍛える音読自主訓練の取り組みについて, 日本メディア英語学会年次大会, 2013年11月, ,
|
10 | Language learning advising: A case study of repeated visitors, JALT Conference 2013, 2013年10月, ,
|
11 | Looking into interactions in peer advising sessions on independent learning, IATEFL LASIG Event 2011, 2011年11月, ,
|