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コリン ランドル (コリン ランドル,RUNDLE Colin)

基本情報 研究分野 教育 研究 学内活動 学外活動

 

書籍等出版物
No.タイトル URL, 担当区分, 出版社, 出版年月, 担当範囲, ISBN 
1
Chapter 3: "Developing Autonomous Learners in Japan: Working with Teachers Through Professional Development" in Language learner autonomy: Teachers’ beliefs and practices in Asian contexts , 共著, IDP Education (Cambodia) Ltd., 2016年08月, 43-61, 9789996358432 
2
Chapter 8: "Scaffolding Economics Language and Learning with Case Studies" in Realizing Autonomy: Practice and Reflection in Language Education , 単著, Palgrave Macmillan, 2012年09月, 107-124, 9780230282643 

 

論文
No.論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI 
1
ワールドランゲージセンター(WLC) 第 2 ステージの挑戦:現状と今後の課題 , 学士課程教育機構研究誌, 13,  47- 52, 2024年03月,  
2
ー , 学士課程教育機構研修誌, 11,  65- 87, 2022年03月,  
3
Teaching-Learning Cycles: A Genre- Specific Pedagogy , OnCUE Journal, 11( 2), 194-200- , 2019年02月,  
4
Cycling into the Student Ambassador Program’s Second Year , Learning Learning, Vol.21( No.1), 66- 68, 2014年03月,  
5
NGO Outreach , Learning Learning, Vol.20( No.2), 61-62- , 2013年08月,  
6
Identity Construction in a Third Place: a Japanese Intern’s Social Network , Learning Learning, Vol.18( No.2), 8-18- , 2011年10月,  
7
Personal Language Learning for Teachers and Learners , Learning Learning, Vol.18( No.2), 38-50- , 2011年10月,  
8
Talking about Language Learning Histories , Learning Learning, Vol.18( No.1), 59-61- , 2011年07月,  
9
Teacher Approaches to Japanese Culture: Implications for Student Autonomy , Proceedings of the Independent Learning Association, 2007 Japan Conference, ,  1-14- , 2009年09月,  
10
Teacher Views on Stereotyped Japanese Learning Styles: Contexts and Ideals , Proceedings of TUJ Applied Linguistics Colloquium. Tokyo: Temple University Japan, ,  37-46- , 2008年10月,  
11
The Indonesian Varsities English Debate: A Showcase of Student Autonomy , On Cue Journal, Vol.12( No.1), 31-32- , 2003年03月,  

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地 
1
Working with Teachers to Apply the Common European Framework of Reference in the Classroom, Applied Linguistics Association of Australia National Conference 2023, 2023年11月20日, ,  
2
A CEFR Alignment Project: Instructor Adaptations and Implementation, JALT 2021, 2021年11月14日, ,  
3
Diffusing Program-wide Use of CEFR Illustrative Descriptors, Action Research Workshop, 2021年08月20日, ,  
4
Helping Teachers to Apply CEFR Illustrative Descriptors in the Classroom, JALT PanSIG Conference, 2021年04月16日, ,  
5
Helping Teachers to Apply CEFR Illustrative Descriptors in the Classroom, Research Plan and Proposed Solution Workshop, 2021年03月09日, ,  
6
Initiating a CEFR Alignment Project, JALT 2020, 2020年11月21日, ,  
7
Critical Local-Global Culture Awareness, JALT PanSIG Conference 2019, Kobe, 2019年05月, ,  
8
Adding Journals to Your Courses, English Language Teaching Expo, 2019年02月, ,  
9
Science Graduates’ Use of and Views on English, JALT International Conference, 2018年11月, ,  
10
Japanese Science Graduates’ Use of English in Global Technology Companies, Applied Linguistics Association of Australia Conference, 2018年11月, ,  
11
Science and Engineering Graduates Use of English: A task based needs analysis, Task Based Language Teaching in Asia, 2018年06月, ,  
12
Scaffolding Procedure Genres with Teaching-Learning Cycles, Thailand TESOL International Conference, 2018年01月, ,  
13
Scaffolding Procedure Genres with Teaching-Learning Cycles, JALT CUE ESP Symposium, at Keio University, 2017年09月, ,  
14
An Action Research Peer Support Group, Creating Community: Learning Together Conference, Otsuma Women’s University, Tokyo, 2016年12月, ,  

 

共同研究・競争的資金等の研究課題
No.提供機関, 制度名, 課題名等, 資金種別, 研究期間 
1
日本学術振興会, 科学研究費助成事業 基盤研究(C), アクションリサーチの手法を用いた言語教育改善:CEFRの教育理念を参考にして, ,  2020年04月 - 2023年03月 

 

研究プロジェクトへの参加
No.プロジェクト名, 参加開始年月 
1
Language education reform using the action research approach: Consulting the CEFRs educational principles,  2020年11月 - 2023年09月 
2
WLC CEFR Alignment Project,  2019年09月 - 2023年03月