創価大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

創価大学
ホームページ

Donnery Eucharia (ドネリ ユーケリア,DONNERY Eucharia)

基本情報 研究分野 教育 研究 学内活動 学外活動

 

書籍等出版物
No.タイトル URL, 担当区分, 出版社, 出版年月, 担当範囲, ISBN 
1
Cultivating Professional Development Through Critical Friendship and Reflective Practice: Cases from Japan , 分担執筆, Candlin & Mynard, 2023年10月, Navigating changing identities through critical professional friendship, 9798861658867 
2
Second Language Teaching and Learning Through Virtual Exchange (Trends in Applied Linguistics, 29) , 分担執筆, Mouton De Gruyter, 2022年03月07日, Chapter 2 From demotivation to Intercultural Communicative Competence (ICC): Japanese university learner journeys in the International Virtual Exchange Project (IVEProject), 3110727234 
3
Foreign female english teachers in Japanese higher education : narratives from our quarter , 分担執筆, Candlin & Mynard ePublishing, 2020年08月, Finding my tribe in an unlikely place: Being a woman in the world of technology, 9798663572026 
4
The arts in language teaching, International perspectives: Performative -- Aesthetic -- Transversal , 分担執筆, , 2018年04月, Process drama projects: Performing and traversing second language acquisition in social issues, 9783643802859 
5
Going Performative in Intercultural Education: International Contexts, Theoretical Perspectives and Models of Practice (Languages for Intercultural Communication and Education, 31) , 分担執筆, Multilingual Matters Ltd, 2017年08月31日, The intercultural journey: Drama-based practitioners in JFL in North America, and JSL and EFL in Japan, 9781783098545 
6
比較文化への視点 , 分担執筆, 英光社, 2013年05月, From drama-in-education to process drama., 9784870971578 
7
Living in society: From people to persons , 共著, 南雲堂, 2011年03月, , 9784523176718 

 

論文
No.論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI 
1
Mixing paper and digital: 2020 online summer English drama kamishibai workshop , Scenario: A journal for performative teaching, learning, research, 17( 1), 68- 87, 2023年07月31日, https://doi.org/10.33178/scenario.17.1.4 
2
複数言語使用を認める「英語人形劇ワークショップ」の学び ―参加者の声から探る― , , ,   , 2022年06月,  
3
Warm-up: You! , JALT Performance in Education SIG Classroom Resources, 2,  4- 5, 2022年,  
4
Process drama: Engage, understand, learn , JALT Mind, Brain, and Education SIG Bulletin, 7( 12), 8- 13, 2021年12月,  
5
The road to tenure in Japan: Some advice for the road , Gender Awareness in Language Education (GALE)Newsletter, ,  13- 15, 2018年,  
6
Mobile devices: Springboards for global learning. , Global Issues in Language Education (GILE) Newsletter, 107,  16- 17, 2018年,  
7
Overcoming Shyness: Promoting Leadership and Communication through English Drama Camp in Japan , Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, XI( 2), 15- 31, 2017年07月01日, https://doi.org/10.33178/scenario.11.2.2 
8
Where is language? An anthropologist’s questions on language, literature and performance , JALT Journal, 39( 1), 61- 63, 2017年05月01日, https://doi.org/10.37546/jaltjj39.1 
9
アクティブラーニング型実習 「チームプロジェクトラーニング」の教育効果について , 湘南工科大学紀要, 51( 1), 63- 70, 2017年03月,  
10
Building intercultural communicative competence: From controlled role-plays to real-life Interviews in Hiroshima Peace Park , 湘南工科大学紀要, 50( 1), 49- 58, 2016年03月,  
11
Process Drama in the Japanese University Classroom: Phase Three, The Homelessness Project , Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, X( 1), 18- 32, 2016年01月01日, https://doi.org/10.33178/scenario.10.1.2 
12
Process Drama in the Japanese University EFL Classroom: The Emigration Project , Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, VIII( 1), 36- 51, 2014年01月01日, https://doi.org/10.33178/scenario.8.1.4 
13
Process drama: Using social issues in the classroom. , Global Issues in Language Education (GILE) Newsletter, 91,  18- 19, 2014年,  
14
Language and technology: Rationale for inclusion in the Japanese university EFL classroom , Tokyo JALT Chap’zine, 3,  7- 10, 2012年,  
15
Guest lecturer sessions as springboards for creativity , JALT 2010 Conference Proceedings, ,  293- 301, 2011年10月,  
16
Developing intercultural communicative competence through video web-chat and international student exchange , 外国語教育メディア学会・関西支部, 10,  125- 146, 2011年,  
17
Deconstructing the Bully and Victim Dichotomy , Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, IV( 2), 22- 43, 2010年07月01日, https://doi.org/10.33178/scenario.4.2.3 
18
Testing the Waters: Drama in the Japanese University EFL Classroom , Scenario: A Journal of Performative Teaching, Learning, Research, III( 1), 17- 33, 2009年01月01日, https://doi.org/10.33178/scenario.3.1.3 
19
Needs analysis for the construction of the English curriculum for the School of Human Welfare Studies: A preliminary study , 関西学院大学リポジトリ, 1( 1), 33- 64, 2009年,  
20
Report on the 2009 Conference of International Association of Performing Languages (IAPL) , Japan Association of Language Teachers: The Language Teacher, 33( 12), 13- 15, 2009年,  
21
Drama pedagogy and communicative competence for the EFL learner in Japan , Kyoto University British Drama Studies, 3,  1- 17, 2007年,  
22
Drama in EFL: An intercultural- and arts-based pedagogy , Ritsumeikan Asia Pacific University Polyglossia, 11,  51- 63, 2006年,  
23
Drama: The motivational vehicle towards second language socialization for the Japanese learner , Ritsumeikan Asia Pacific University Polyglossia, 12,  1- 7, 2006年,  

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地 
1
Introducing the CEFR & Language Portfolio to Students, 2024 PanSIG, 2024年05月25日, ,  
2
Enhancing Fluency and Autonomy: A Three-step DeepL Quick Writes Activity, 2024 JALT CALL Conference., 2024年05月18日, ,  
3
「一期一会」(Ichigo, ichie), Cherishing every moment: From Japan to Brazil, a Process Drama (PD) workshop on emigration, 3rd International Scenario Forum International Conference, 2024年05月11日, ,  
4
Proactive Classroom Management, Professional Development Workshop Sessions, World Language Center, Soka University, 2024年04月04日, ,  
5
Growth mindset: Students embracing failure, 43rd Thailand TESOL International Conference 2024, 2024年01月27日, ,  
6
Growth mindset: Students embracing the F-word, 49th Annual International JALT Conference, Tsukuba, 2023年11月27日, ,  
7
Versatile Drama Activities for the EFL Classroom, JALT Sendai, 2023年07月23日, ,  
8
Reversing the Dynamic: Teachers Building Resilience through Student Insights, 19th Annual CamTESOL Conference, Phnom Penh, Cambodia, 2023年02月18日, ,  
9
Reversing the Dynamic: Teachers Building Resilience through Student Insights, 42nd Thailand TESOL International Conference 2023, Bangkok, 2023年01月28日, ,  
10
Learning from students: Generating change in teachers, 48th Annual International JALT Conference, 2022年11月13日, ,  
11
Power dynamics, classroom struggles – Learning from and for students, , 2022年11月11日, ,  
12
Japanese Learners + the International Virtual Exchange Project = Intercultural Communicative Competence?, JALT Intercultural Communication Language Education (ICLE) SIG Conference, 2022年09月10日, ,  
13
Gateways between worlds new and old: Japanese folk tale, Urashima Taro, The 10th International Drama in Education Research Institute (IDIERI), 2022年07月13日, ,  
14
Breaking through negativity: Drama-in-Education for the Post-COVID era, Gifu JALT, 2022年06月26日, ,  
15
Getting that Job: How to Job Hunt, Soka University Professional Development Session, 2022年06月22日, ,  
16
The International Virtual Exchange (IVE) Project: Meeting low-level EFL learner needs, Osaka JALT, 2022年05月15日, ,  
17
Reversing the Dynamic: Teachers Building Resilience through Student Insights, 19th Annual CamTESOL Conference, 2022年02月18日, ,  
18
Reversing the Dynamic: Teachers Building Resilience through Student Insights, 42nd Thailand TESOL International Conference 2023, 2022年01月28日, ,  
19
Bhinneka Tunggal Ika_Unity in Diversity: Inclusiveness in society, Fukuoka JALT, 2021年11月27日, ,  
20
Coping and Teaching during a Pandemic: Process Drama Workshop, National JALT Conference, 2021, 2021年11月13日, ,  
21
Moving through and moving on: Pivot, Reflect, Develop, and Grow, National JALT Conference, 2021, 2021年11月12日, ,  
22
日本・アイルランド:異文化交流, 八王子市議会議員:若尾 きみえ, 2021年10月30日, ,  
23
Getting to grips with M Reader!, Professional Development Session, World Language Center, Soka University, 2021年10月04日, ,  
24
Coping and teaching during a pandemic: Process drama workshop, Matsuyama JALT, 2021年04月18日, ,  
25
Coping and Teaching during a Pandemic: Process Drama Workshop, Yokohama JALT, 2021年02月06日, ,  
26
Online Inter-College Picture Storytelling Workshop, 3rd JAAL in JACET Conference, 2020年12月06日, ,  
27
Building community by blending drama and CALL, 46th JALT International Conference, 2020年11月22日, ,  
28
Omotenashi: Starts with community-building, 46th JALT International Conference, Online, 2020年11月20日, ,  
29
Resuscitating The Active Learner: A journey of love or self-abuse?, Japan Writers’ Conference, 2020年10月11日, ,  
30
Looking into learners’ minds through interviews: Multilingual puppeteering, 国際表現言語学会, 2020年02月08日, ,  
31
インバウンド獲得のための“Omotenashi”多言語化への取り組み, 2019年度 日本観光研究学会 沖縄・名桜大学, 2019年11月15日, ,  
32
Dramatic solutions for classroom issues, Performance in Education SIG Forum, JALT 45th International Conference, Nagoya, 2019年11月03日, ,  
33
Teacher efficacy: Learning to let go, JALT 45th International Conference, Nagoya, 2019年11月02日, ,  
34
Process Drama Workshop, Yokohama JALT + Performance in Education JALT SIG, 2019年09月14日, ,  
35
Increasing Intercultural Communicative Competence (ICC) through Computer Assisted Language Learning (CALL) and drama-based pedagogies: Meeting the needs of Japanese university students, Drama in Education Days Conference, Zug, Switzerland, 2019年07月19日, ,  
36
Process Drama [Joint presentation & workshop], Nagoya JALT + Performance in Education SIG, 2019年07月02日, ,  
37
アイルランド:文化・歴史・国民, 成田市国際交流協会, 2019年05月18日, ,  
38
CALL on Main Street: Rescuing a local economy, JALT 45th International Conference, Nagoya, 2018年11月25日, ,  
39
Increasing Intercultural Communicative Competence (ICC) through CALL and drama: Meeting the needs of Japanese university students, Speech Drama Debate SIG Forum, 44th JALT International Conference, Shizuoka, 2018年11月24日, ,  
40
Unity in diversity: Inclusiveness in society, 44th JALT International Conference, Shizuoka, 2018年11月24日, ,  
41
Saving the high street: Designing online study for local businesses, World CALL Conference, University of Concepcion, Chile, 2018年11月16日, ,  
42
Increasing Intercultural Communicative Competence (ICC) through Computer Assisted Language Learning (CALL): Meeting the needs of Japanese university students, World CALL Conference, University of Concepcion, Chile, 2018年11月15日, ,  
43
Curriculum Design for Survival Foreign Language Curriculum, Shonan Institute of Technology Business Forum, 2018年11月08日, ,  
44
Process drama workshop: Thai soccer club mining rescue, Nagoya JALT + Speech Drama Debate SIG Event, 2018年07月14日, ,  
45
Drama-based pedagogies: Bridging social and cultural distances in Japan, 9th International Drama in Education Research Institute (IDIERI) Conference, 2018年07月03日, ,  
46
Building bridges between people: Report on 2.5-day workshop for college EFL students, 9th International Drama in Education Research Institute (IDIERI) Conference, 2018年07月03日, ,  
47
地域活性化につなげる多言語“Omotenashi”フレームワーク, エスパルスドリームプラザ 説明会, 2018年06月06日, ,  
48
Tokenism versus integration: The upside of being a woman in a man’s world, 2018 JALT PanSIG Conference, 2018年05月19日, ,  
49
What am I doing that students can do by themselves: Finding, harnessing and releasing energy in the classroom, Speech Drama Debate JALT SIG & Nagoya JALT Event, 2018年04月21日, ,  
50
Drama-based activities in the mixed-ability EFL classroom, Gunma JALT Chapter Event, 2018年04月01日, ,  
51
Mobile devices: Springboards for global learning, JALT 43rd International Conference, Tsukuba, 2017年11月19日, ,  
52
Curriculum design for absolute beginners in a new language, Shonan Institute of Technology Business Forum, 2017年11月10日, ,  
53
The upside of being a woman in a man’s worl, Shizuoka JALT + Gender Awareness Language Education SIG, 2017年09月17日, ,  
54
ブレンディッドラーニングによる 次世代型語学学習モデル, Japan Society for Educational Technology (JSET), 2017年09月15日, ,  
55
Holistic drama-based pedagogies: Harnessing and releasing energy in the classroom, New York University + US Embassy, Kobe Teacher Training, 2017年08月19日, ,  
56
Performative spaces: Embodying homelessness from visionary spaces, Scenario Forum International Conference, 2017年05月28日, ,  
57
Performative spaces and Intercultural Communicative Competence (ICC): Meeting the needs of Japanese university students, Scenario Forum International Conference, 2017年05月27日, ,  
58
Drama ideas for the classroom, West Tokyo JALT + Speech, Drama, Debate (SDD) SIG, 2017年04月22日, ,  
59
Drama activities workshop, West Tokyo JALT + Speech, Drama, Debate (SDD) SIG, 2017年04月22日, ,  
60
Intercultural Communicative Competence (ICC), 42nd JALT International Conference, Shizuoka, 2016年11月23日, ,  
61
Human dimensions in technology, Shonan Institute of Technology Business Forum, 2016年11月17日, ,  
62
Analyze and criticize: TED Talks motivating students to speak, 2016 TESOL Indonesia International Conference, 2016年08月12日, ,  
63
Using TED Talks for presentation skills, 2016 JALT PanSIG Conference, 2016年05月21日, ,  
64
The upside of being a woman in a man’s world, 2016 JALT PanSIG Conference, 2016年05月21日, ,  
65
Translations: From word to word, or the cultural meaning, 2016 Liberlit7 Conference, 2016年02月20日, ,  
66
SWOT for the classroom: Using a marketing model for course design, 2016 English Teachers Japan (ETJ) Expo, 2016年01月30日, ,  

 

受賞
No.受賞年月, 授与機関, 賞名, (対象業績)タイトル 
1
2024年03月, Irish Open Access Publishing (IOAP) Awards, Outstanding Contribution to the Open Access Publishing Field in Ireland, Scenario: Journal for Performative Teaching, Learning, Research 
2
2023年11月, Japan Association of Language Teachers (JALT), Best of JALT, Breaking through negativity: Drama-in-Education for the Post COVID Era 
3
2022年11月, Japan Association of Language Teachers (JALT), Best of JALT, Coping and teaching during a pandemic: Process Drama (PD) workshop 
4
2017年04月, 日本学術振興会, 科研費JP17K02137, 地域活性化につなげる多言語”Omotenashi”フレームワーク の構築 
5
2013年10月, 全国語学教育学会, 全国語学教育学会:優秀口頭発表賞, Language and Technology: Rationale for Inclusion in the Japanese University 
6
2012年06月, アイルランド国立コーク大学, 大学院生ショーケース, Creative Collaboration in the Classroom 
7
2002年04月, 文部科学省, 文部省研究生,  
8
1995年09月, アイルランド国立コーク大学, 奨学金:学費,  

 

共同研究・競争的資金等の研究課題
No.提供機関, 制度名, 課題名等, 資金種別, 研究期間 
1
日本学術振興会, 科学研究費助成事業, 地域活性化につなげる多言語"Omotenashi"フレームワークの構築, ,  2017年04月 - 2021年03月 
2
日本学術振興会, 科学研究費助成事業, ドラマを活用したコミュニケーション力と「生きる力」を育む英語教育:指導案の作成, ,  2014年04月 - 2017年03月