論文 |
No. | 論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI
|
1 | 自己評価のためのCEFR Can-DO Descriptorsの使用 , THE 41ST THAILAND TESOL CONFERENCE PROCEEDINGS, , 51- 64, 2022年08月,
|
2 | ワールドランゲージセンター開講授業のヨーロッパ言語共通参照枠への準拠 , 学士課程教育機構研究誌, ( 11), 65- 88, 2022年03月,
|
3 | Scaffolding Vocabulary for Coaching Baseball Defense , The Journal of Saitama City Educators, 6( 3), 39-45- , 2017年08月,
|
4 | Learner Views on Learner Autonomy: What Teachers Can Do , JALT Postconference Publication - JALT2016, , 211-219- , 2017年07月,
|
5 | Teaching Sports Students and Challenges in Classroom Management , Learning Learning, 24( 2), 45-52- , 2017年06月,
|
6 | Developing Learner Autonomy: The Perceptions and Needs of Japanese EFL Learners , Language Education in Asia, 7( 2), 114-130- , 2017年02月,
|
講演・口頭発表等 |
No. | 講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地
|
1 | コロナパンデミック中における学習者の自律性に関する教師の認識, 全国語学教育学会 第49回年次国際大会教材展示会, 2023年11月26日, ,
|
2 | CEFRに沿ったカリキュラム評価評価 文献レビュー, 全国語学教育学会 第49回年次国際大会教材展示会, 2023年11月25日, ,
|
3 | Steps for Gradual Inclusion of Self- Assessment with the CEFR in a University English Course, The 41st Thailand TESOL International, 2022年01月22日, ,
|
4 | Teachers’ Perceptions of Learner Autonomy during the Emergency Remote Teaching, The 41st Thailand TESOL International, 2022年01月21日, ,
|
5 | A CEFR Alignment Project: Instructor Adaptations and Implementation, JALT2021 International Conference, 2021年11月14日, ,
|
6 | 教員の視点からみる緊急時のリモート授業における学習者自律性, 2020年 カンボジアティーソルバーチャルカンファレンス, 2021年02月06日, ,
|
7 | 「外国語の学習・教授・評価のためのヨーロッパ言語共通参照枠(CEFR: Common European Framework of Reference for Languages)」に準拠したカリキュラム作成に向けて, 全国語学教育学会 2020年次大会, 2020年11月21日, ,
|
8 | Science and Engineering Graduates’ Use of English – A Task-Based Needs Analysis, 4th Task-Based Learning and Teaching in Asia Conference 2018, 2018年06月, ,
|
9 | Speaking Activities as a Classroom Management Tool, 13th International CamTESOL Conference, 2017年02月, ,
|
10 | Creating an ESP course for baseball players and its struggles, 37th Thailand TESOL International Conference, 2017年01月, ,
|
11 | Students’ concentration level and teacher instruction, JALT Learner Development SIG, Creating Community: Learning Together 3, 2016年12月, ,
|
12 | Scaffolding vocabulary for coaching baseball defense, JALT Yokohama MyShare, 2016年12月, ,
|
13 | Autonomy needs of higher and lower level learners, JALT2016, 42nd Annual International Conference, 2016年11月, ,
|
14 | Practical application of learner autonomy through reflection, 14th Asia TEFL International Conference & 11th FEELTA International Conference, 2016年06月, ,
|
15 | Developing autonomous learners in Japan: a collaborative professional workshop approach, TESOL 2016 International Conference, 2016年04月, ,
|
16 | Understanding learner voices: addressing their learner autonomy needs, Cambodia TESOL, 2016年02月, ,
|
17 | Analyzing the needs of EFL learners: enhancing learner autonomy, 36th Thailand TESOL International Conference, 2016年01月, ,
|
18 | Developing autonomous learners in Japan: practices and reflections, Cambodia TESOL, 2015年02月, ,
|
19 | Developing our students’ ability to become autonomous learners, 35th Thailand TESOL International Conference, 2015年01月, ,
|