創価大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

創価大学
ホームページ

馬 玉晶 (マ ギョクショウ,MA Yujing)

基本情報 研究分野 教育 研究 学内活動 学外活動

 

書籍等出版物
No.タイトル URL, 担当区分, 出版社, 出版年月, 担当範囲, ISBN 
1
シェイクスピアと政治 , 共著, Bloomsbury Publishing, 2024年05月30日, Shakespeare's Spirit, Chinese Characteristics: Transplanting Romeo and Juliet on the Chinese Stage, 9789356404434 
2
シェイクスピアの広がる世界 , 共著, 彩流社, 2011年03月, Empress Wan in Feng Xiaogang’s The Banquet: Alternative Cinematic Representations of Shakespeare’s Women,  

 

論文
No.論文タイトル URL, 誌名(出版物名), 巻( 号), 開始ページ- 終了ページ, 出版年月, DOI 
1
Sexuality and Silence: The Representation of Ophelia in a Tibetan Adaptation of Shakespeare’s Hamlet , 早稲田大学大学院文学研究科紀要第61輯, 2,  135- 144, 2016年03月,  
2
“Shakespearean Texts” in Japanese Manga: Versions of King Lear, The Merchant of Venice, Macbeth, and Hamlet in Manga de Dokuha Series , Theatre and Film Studies 2012, ,  13- 32, 2013年03月,  
3
Ethnicity and Gender in Chinese Comic ShakespeareーAn Analysis of Shylock and Portia in The Merchant of Venice , Shakespeare Across Media: 2012 National Taiwan University Shakespeare Forum 論文集, ,  208- 215, 2012年06月,  
4
Charlotte Brontë’s Solution to the Excess Woman in Villette , 早稲田大学大学院文学研究科紀要第57輯, 1,  31- 46, 2012年03月,  

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル, 会議名, 発表年月日, 主催者, 開催地 
1
Performative Translation of Shakespeare's Texts in Two Mandarin AdaptationsーRomeo and Juliet and Richard III, , 2023年09月29日, ,  
2
Chinese Intellectuals’ Contribution to Shakespeare’s Reception in China from 1903 to 1948, 11th World Shakespeare Congress, Singapore: Shakespeare Circuits, 2021年07月, ,  
3
A Mandarin-language Richard III on the International Stages from Shakespeare’s Globe to the Skirball Center, Intersections in Shakespeare, the 4th Biennial Conference of the Asian Shakespeare Association Conference at Sejong University, Seoul, South Korea, 2020年11月, ,  
4
Shakespeare’s Spirit, Chinese Characteristics: Transplanting Romeo and Juliet on the Chinese Stage, The 3rd Shakespeare Forum in Tokyo, 2017: Popular Shakespeare on Page, Stage, Screen and TV, 東京経済大学, 2017年10月, ,  
5
Oriental Ophelia in A Tibetan Adaptation of Shakespeare’s Hamlet: Prince of the Himalayas, Shakespeare Film East West, an international conference from the collaboration between Waseda University and the University of Birmingham (UK),早稲田大学, 2017年01月, ,  
6
The Three Stage Performances of Twelfth Night by University Students from Mainland China, Hong Kong and Taiwan, “All the World is His Stage: Shakespeare Today” The Second Biennial Conference of the Asian Shakespeare Association, New Delhi, India, 2016年12月, ,  
7
Shakespeare Manga in China and the Depiction of Shylock in The Merchant of Venice, Shakespeare 450, Paris, France, 2014年04月, ,  
8
A Comparative Study of the Representations of Shylock in a Japanese Manga The Merchant of Venice and Michael Radford’s Cinematic Adaptation, The International Shakespeare Forum in Japan: Shakespeare and Popular Media, 2012年12月, ,  
9
Ethnicity and Gender in Chinese Comic Shakespeare ― An Analysis of Shylock and Portia in The Merchant of Venice, Shakespeare Across Media: 2012 National Taiwan University Shakespeare Forum, 2012年06月, ,  
10
The Representation of Female Characters in a Tibetan Adaptation of Shakespeare’s Hamlet, 2011年度早稲田大学文学部英文会・教育学部英語英文学会, 2011年11月, ,  
11
Empress Wan in Feng Xiaogang’s The Banquet: The Duality of Shakespeare’s Woman in the Cinematic Representation, 2010年度早稲田大学文学部英文会・教育学部英語英文学会, 2010年12月, ,  
12
The Treatment of Gender in Shirley, 2009年度早稲田大学文学部英文会・教育学部英語英文学会, 2009年11月, ,  

 

受賞
No.受賞年月, 授与機関, 賞名, (対象業績)タイトル 
1
2013年02月, , 早稲田大学演劇博物館卓越した大学院拠点形成支援補助金海外研究(演劇・映像),